Zwroty i reklamacje

  1. Odstąpienie od umowy
    1. Zgodnie z ustawą z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683). Kupujący będący konsumentem ( art.221 kc), który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru bez podania przyczyny.
    2. W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, Kupujący zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie o odstąpieniu na formularzu udostępnionym mu przez Sprzedawcę, które może zostać wysłane pocztą na adres: ul. Dobrego Pasterza 120C/4, 31-416 Kraków; może to także zrobić drogą elektroniczną za pomocą elektronicznego formularza odstąpienia od umowy przesłanego na adres poczty elektronicznej. Oświadczenie złożone drogę elektroniczną nie wymaga elektronicznego podpisu kwalifikowanego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po terminie, o którym mowa w ustępie pierwszym niniejszego paragrafu nie wywołuje skutków prawnych. Artykuł 61 kc stosuje się wprost.
    3. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy wraz informacją dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy (załącznik Nr 2 do niniejszego Dokumentu) są przekazywane Kupującemu w formie papierowej (w dokumentacji dołączonej do przesyłki) lub w formie elektronicznej (w załączniku do korespondencji elektronicznej potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji).
    4. W przypadku złożenia przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznego formularza odstąpienia od umowy, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy (na trwałym nośniku danych w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683 – w formie e-maila lub w formie papierowej ).
    5. Zwracany w związku z odstąpieniem od umowy towar musi być kompletny (wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami, stanowiącymi jego integralną część, jeżeli takie były dołączone do towaru), nie może nosić śladów użytkowania wykraczających poza zwykły zarząd rzeczą. Do zwracanego towaru należy dołączyć oryginał dokumentu sprzedaży, oraz wypełniony i podpisany formularz zwrotu towaru. Dokumenty należy przykleić na zewnątrz opakowania tak, aby Sprzedający miał do nich dostęp bez konieczności otwierania przesyłki.
    6. Koszt zwrotu towaru, za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 33 i art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683), ponosi Sprzedawca. Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie (bezpośredni koszt zwrotu rzeczy – zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683).
    7. Kupujący zobowiązany jest do dokonania zwrotu rzeczy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił od umowy. Sprzedający może zastrzec, iż w przypadku odstąpienia od umowy, rzecz podlegająca zwrotowi zostanie odebrana przez niego lub osobę przez niego upoważnioną.
    8. Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego.
    9. W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Kupującego płatności zostaną przekazane na rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy.
    10. Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności, o którym mowa w pkt. i), zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Sprzedawca w porozumieniu z Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Kupującego dodatkowych kosztów.
    11. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem od Kupującego lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Uprawnienie Sprzedawcy wskazane w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu nie znajduje zastosowania w sytuacji, w której Sprzedawca zaoferował Kupującemu odbiór rzeczy.
    12. Po otrzymaniu i przyjęciu towaru Punkt-EV wystawi Kupującemu fakturę korygującą, którą odeśle na adres Kupującego.
    13. Sprzedawca oświadcza, że świadczone przez niego towary i usługi nie zostały ujęte w art. 38 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683).
    14. Zawierając umowę Kupujący potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru.
    15. Prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie dotyczy Kupujących, będących przedsiębiorcami w rozumieniu art. 431 kc. Osoba dokonująca zakupu towaru i prosząca o wystawienie faktury VAT poczytywana będzie za przedsiębiorcę.
  2. Jeżeli po przejściu własności towaru na Kupującego stwierdzi on, że towar posiada wady fizyczne lub prawne w rozumieniu art. 5561 kc i 5563 kc, Kupujący może:
    1. jeżeli jest konsumentem (w rozumieniu art. 221 § 1 KC) – złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi za wady.
  3. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie lub poprzez e-mail na adres poczty elektronicznej. oraz porozumieć się telefonicznie ze Sklepem w tej sprawie. W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Kupującego towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia.
  4. Transport reklamowanych towarów z tytułu rękojmi odbywa się na koszt Sprzedawcy za pośrednictwem wybranej przez niego firmy kurierskiej, chyba że Sprzedawca poinformował, iż towar zostanie odebrany przez niego lub osobę przez niego upoważnioną. Punkt-EV nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem – w odniesieniu do zakupów dokonywanych przez konsumentów w rozumieniu art. 221 kc.
  5. Reklamacje związane z usługą on-line (np. nieprawidłowe towary znajdujące się w koszyku) można składać podczas telefonicznego potwierdzenia zamówienia przez konsultanta.
  6. Kupujący odbierając przesyłkę jest zobowiązany pokwitować jej odbiór w obecności kuriera z jednoczesną adnotacją, że przesyłka została dostarczona w stanie nieuszkodzonym albo że przesyłka nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń.
  7. Reklamacja towaru może zostać zgłoszona za pośrednictwem formularza stanowiącego załącznik nr 1 do Niniejszego Dokumentu.
  8. Punkt-EV odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy sprzedanej jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru Kupującemu (o którym mowa w ust.2, pkt a) niniejszego dokumentu), zgodnie z art. 568 § 1–5 KC, w odniesieniu do Kupującego, będącego konsumentem.
  9. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego (tj. do chwili wydania przez Sprzedawcę zakupionych przedmiotów przewoźnikowi). Za wady towarów powstałe w czasie transportu Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. Ewentualne roszczenia dotyczące wadliwości towarów powstałych w czasie transportu Kupujący powinien kierować do przewoźnika.
  10. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący, będący konsumentem może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
  11. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
  12. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  13. Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec Kupujących będących przedsiębiorcami, w rozumieniu art. 431 kc. Kupujący, będący przedsiębiorcą, jest uprawniony wyłącznie do dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji bezpośrednio od Producenta, na podstawie załączonej do produktu karty gwarancyjnej.
  14. Sprzedawca nie udziela dodatkowej gwarancji na sprzedawane przez niego przedmioty. Ewentualne roszczenia z tytułu gwarancji Kupujący powinien kierować bezpośrednio do Producenta. Zakres uprawnień przysługujących Kupującemu z tytułu gwarancji jest indywidualnie określony w karcie gwarancyjnej dołączanej przez Sprzedawcę do zakupionego przez Kupującego towaru.
  15. Kupujący, będący konsumentem, powinien wyraźnie wskazać podstawę do zgłoszonej przez niego reklamacji – tj. wskazać czy dochodzi roszczeń na podstawie niezgodności towaru z umową czy gwarancji. W przypadku nieudzielenia wyjaśnienia domniemywa się, że Kupujący dochodzi roszczeń z tytułu gwarancji, a tym samym powinien kierować on swoje roszczenie bezpośrednio do Producenta, zgodnie z procedurą określoną w karcie gwarancyjnej.