REGULAMIN

§ 1 Postanowienia ogólne; strony transakcji; przedmiot transakcji

  1. Sklep internetowy "Punkt-EV" prowadzony jest przez firmę Epoka P.S.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Dobrego Pasterza 120C lok. 4 , 31-416 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Krakowie – XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000932619, NIP 945-225-01-25, z kapitałem zakładowym 5 000 zł w całości opłacony.
  2. Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:

    1) adres pocztowy: ul. Księdza Jana Kusia 3, 33-332 Kraków
    2) kontakt drogą elektroniczną: kontakt@punkt-ev.pl

  3. Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym Punkt-EV niezbędne jest urządzenie umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
  4. Ceny wszystkich widocznych na stronach Sklepu internetowego Punkt-ev towarów są ceną brutto (zawierającą podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich. Odstępstwa od zasady waluty polskiej są wyraźnie zaznaczone. W przypadku prawnie wiążącego wejścia przez Polskę do tzw. strefy Euro, ceny na stronach Sklepu internetowego Punkt-EV wyrażane będą w okresie przejściowym w złotych polskich i w euro, a po jego ustaniu – w euro. W przypadku powstania wątpliwości czy cena towaru jest wyrażona w złotych polskich czy w euro, do czasu prawnie wiążącego wejścia przez Polskę do tzw. strefy Euro, przy braku wyraźnego zaznaczenia że cena wyrażona jest w Euro, należy rozumieć, iż cena jest wyrażona w złotych polskich.
  5. Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu Punkt-EV, jak również opisy towarów stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
  6. Cena podana przy każdym towarze jest obowiązująca do czasu wyczerpania zapasów magazynowych.
  7. Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów prezentowanych na stronie sklepu internetowego Punkt-EV, zamieszczania informacji o nowych towarach, przeprowadzenia i odwołania akcji promocyjnych na stronach Sklepu, bądź wprowadzenia w nich zmian.
  8. Sprzedający oświadcza, że sprzedawane za pośrednictwem Sklepu internetowego Punkt-EV towary posiadają wszelkie wymagane przez polskie prawo atesty.
  9. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby towary prezentowane na stronie sklepu internetowego Punkt-EV pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi Sprzedającego. W przypadku niedostępności całości lub części towaru objętego zamówieniem, Sprzedający niezwłocznie zawiadomi o tym Kupującego. Sprzedający może zwolnić się z zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tą samą cenę, informując Kupującego na piśmie o jego prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy, za zwrotem rzeczy na koszt Sprzedającego. W przypadku niemożności spełnienia świadczenia przez Sprzedającego z powodu niedostępności towaru, Sprzedający niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy (zgodnie z § 2 ust. 3 niniejszego Regulaminu), zawiadomi o tym Kupującego i zwróci Kupującemu całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
  10. W przypadku sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży, na które przeznaczona jest ograniczona liczba towaru, zawieranie zamówień lub ich realizacja następować będzie według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży. W przypadku, o którym mowa w ustępie niniejszym, Sprzedający zastrzega sobie możliwość ustalenia innej kolejności zawierania transakcji lub ich realizacji, jak też Sprzedający zastrzega sobie prawo wprowadzenia innych szczególnych warunków odnoszących się do zawarcia lub realizacji transakcji. O odstępstwach w stosunku do zasady powszechności, o których mowa w zdaniu drugim niniejszego ustępu, Sprzedający informuje na stronie Sklepu.
  11. Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym Punkt-EV konieczna jest pełna akceptacja niniejszego Regulaminu. Złożenie zamówienia równoznaczne jest z zaakceptowaniem postanowień przedmiotowego Regulaminu.
  12. Rozmowy telefoniczne oraz korespondencja elektroniczna i papierowa prowadzone w związku działalnością Sklepu internetowego Punkt-EV mogą być nagrywane i archiwizowane. Ujawnienie jakichkolwiek szczegółów wynikających z tych rozmów lub korespondencji jest niedopuszczalne, chyba że za wyraźną zgodą nadawcy i adresata albo gdy jest to konieczne ze względu na dochodzone przez spółkę prowadzącą Sklep internetowy roszczenie, w szczególności wobec adresata lub nadawcy, lub gdy jest to niezbędne ze względu na przepis prawa i na żądanie uprawnionego do tego organu państwa.

§ 2 Zamówienia

  1. Składanie zamówień odbywa się za pośrednictwem strony internetowej sklepu.
  2. Podczas dokonywania zamówienia Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, dokładnego adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego.
  3. Zamówienia są realizowane na terenie Polski.
  4. Po komunikacie elektronicznym o otrzymaniu zamówienia, przyjęcie zamówienia do realizacji zostanie potwierdzone przez Sprzedającego drogą telefoniczną lub elektroniczną. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
  5. Sprzedający potwierdzi Kupującemu zawarcie umowy na odległość na trwałym nośniku (w formie e-maila lub w formie papierowej doręczonej łącznie z zamówionym towarem) w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy. Potwierdzenie obejmuje informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683).
  6. Informacje zawarte w potwierdzeniu, o którym mowa w § 2 ust. 5 Regulaminu stanowią integralną część umowy zawieranej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa i mogą zostać zmienione jedynie za wyraźnym porozumieniem stron.
  7. Sprzedawca przekazuje potwierdzenie (o którym mowa w § 2 ust. 5 i 6 Regulaminu) Kupującemu będącemu konsumentem:
    • w przypadku umowy zawartej na odległość – utrwalone na trwałym nośniku.
  8. Procedura realizacji zamówienia rozpoczyna się bez zbędnej zwłoki po zawarciu umowy.

§ 3 Ceny i płatności

  1. W sklepie Punkt-EV istnieje możliwość płatności w następujący sposób:
    • przelew na rachunek bankowy
    • płatność za pobraniem
    • płatność online z PayU
    • płatność kartą z PayU
    • płatność ratalna
    • płatność za pomocą systemu BLIK
  2. Przelew na rachunek bankowy:
    • przelew na bezpośredni rachunek Sprzedawcy z pominięciem systemu pośrednictwa finansowego typu PayU – rachunek o nr 66 1050 1445 1000 0090 3284 3139 ING Bank Śląski S.A.
    • przelew za pomocą systemu PayU (za pomocą kart płatniczych), przelewu tradycyjnego lub przelewu internetowego. Korzystając z tej formy płatności Kupujący nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast po zawarciu umowy i uznaniu konta Punkt-EV w serwisie PayU.
  3. Płatność za pobraniem:
    • wybranie opcji płatności za pobraniem powoduje wzrost kosztu zamówienia o 15.01zł,
    • płatność odbywa się w momencie odbioru towaru dostarczonego przez wybranego spedytora.
  4. Płatność online z PayU:
    • wybranie opcji płatności online z PayU, poprawne wypełnienie wymaganych danych do wysyłki i faktury, akceptację regulaminu oraz potwierdzenie operacji “Kupuję i płacę”, powoduje przeniesienie na stronę PayU, gdzie Kupujący ma obowiązek wybrania jednej z dostępnych opcji(Przelew, BLIK, Karta, Google Play, Raty),
    • realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast po zawarciu umowy i potwierdzeniu płatności.
  5. Płatność kartą z PayU: 
    • wybranie opcji płatności kartą z PayU, poprawne wypełnienie wymaganych danych do wysyłki i faktury, akceptację regulaminu oraz potwierdzenie operacji “Kupuję i płacę”, powoduje przeniesienie na stronę PayU, gdzie Kupujący w celu dokonania płatności, powinien uzupełnić dane karty, a następnie zapłacić,
    • realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast po zawarciu umowy i potwierdzeniu płatności.
  6. Płatność ratalna:
    • wybranie opcji płatności ratalnej, poprawne wypełnienie wymaganych danych do wysyłki i faktury, akceptację regulaminu oraz potwierdzenie operacji “Kupuję i płacę”, powoduje przeniesienie na stronę PayU, gdzie Kupujący w celu dokonania płatności, powinien wybrać jedną z dostępnych opcji oraz podążać za instrukcjami pojawiającymi się na stronie PayU,
    • realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast po zawarciu umowy.
  7. Płatność za pomocą systemu BLIK:
    • wybranie opcji płatności za pomocą systemu BLIK, poprawne wypełnienie wymaganych danych do wysyłki i faktury, akceptację regulaminu oraz potwierdzenie operacji “Kupuję i płacę”, powoduje przeniesienie na stronę płatności, gdzie należy podążać za instrukcjami administratora strony w celu dokończenia operacji.
    • realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast po zawarciu umowy i potwierdzeniu płatności.
  8. Za moment dokonania płatności uważa się moment wpływu środków na konto Punkt-EV w serwisie PayU (w przypadku płatności przelewem na konto), moment uznania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy ( w przypadku płatności bezpośredniej z pominięciem systemu PayU).
  9. Kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę końcową, będącą sumą ceny zakupu towarów powiększoną o koszty transportu.

§ 4 Dostawa

  1. Zamówione towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli miałoby nastąpić odstępstwo od tej zasady, będzie ono wyraźnie zaznaczone na stronie Sklepu.
  2. Czas wysyłki towarów jest oznaczony na stronach Sklepu internetowych Punkt-EV wynosi maksymalnie 14 dni. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby dostawa towaru nastąpiła w czasie podanym w karcie produktu w sklepie internetowym. W przypadku niemożliwości dostawy towaru w wyżej wymienionym czasie, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany przez Operatora sklepu internetowego Punkt-EV. Maksymalny czas potwierdzenia dostawy wynosi 14 dni roboczych.
  3. Dostawa towaru realizowana jest ubezpieczoną przesyłką we współpracy z wybraną przez Sprzedającego firmą kurierską. Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmiany firmy kurierskiej, także po zawarciu umowy z Kupującym.
  4. W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości SMS na numer podany w zamówieniu. Kupujący ma możliwość śledzenia stanu swojego zamówienia poprzez zakładkę Śledź zamówienie.
  5. Kupujący może również odebrać zamówiony towar osobiście w siedzibie sklepu Punkt-EV.
    • płatności należy dokonać przez dostępne opcje na stronie punkt-ev.pl,
    • informacje o odbiorze zamówienia w siedzibie sklepu należy umieścić przy składaniu zamówienia w polu “Uwagi do zamówienia”.
  6. Kupujący ma obowiązek ocenienia stanu towaru i jego zgodności z zamówieniem w momencie dostawy przez Kuriera i w jego obecności. W przypadku uszkodzenia towaru należy w obecności Kuriera sporządzić protokół reklamacyjny (druk tego protokołu zobowiązany jest posiadać kurier), zawierający opis uszkodzenia. Reklamowany towar, należy wraz z fakturą sprzedaży zwrócić Kurierowi. Jeżeli paczka zawiera więcej niż jeden towar, należy zwrócić tylko reklamowany przedmiot i sporządzić protokół rzeczowy opisujący liczbę uszkodzonych rzeczy i liczbę towarów prawidłowych pozostawionych do dyspozycji Kupującego. Taki protokół powinien zostać podpisany własnoręcznie przez Kupującego i wysłany do Sprzedawcy razem z reklamowanym towarem. Koszt transportu ponosi Kupujący. Kiedy towar znajdzie się ponownie w magazynie Sklepu internetowego Punkt-EV i zasadność reklamacji zostanie potwierdzona, po wymianie towaru na nowy zostanie on wysłany do Kupującego na koszt Sprzedającego. Reklamacja towaru może zostać zgłoszona za pośrednictwem formularza stanowiącego załącznik nr 1 do regulaminu.
  7. W przypadku stwierdzenia braku zasadności reklamacji Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru na swój koszt w ciągu 7 dni roboczych od daty powiadomienia o sposobie i wyniku rozpoznania reklamacji. Po upływie wskazanego terminu będzie naliczana przez Sprzedawcę opłata za składowanie i przechowanie zwróconego towaru w kwocie 10 zł za każdy dzień przechowania. Do momentu odebrania przez Kupującego towaru zostanie wystawiona przez Sprzedawcę nota obciążeniowa opiewająca na kwotę stanowiącą iloczyn dni zwłoki w odebraniu towaru i kwoty 10 zł za każdy dzień zwłoki.
  8. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru w czasie późniejszym należy postępować zgodnie z procedurą reklamacyjną opisaną w dokumencie- Zwroty i reklamacje.
  9. Za moment wydania zakupionych rzeczy poczytuje się powierzenie przez Sprzedawcę rzeczy przewoźnikowi trudniącemu się przewozem tego rodzaju.
  10. Z chwilą wydania zamówionego towaru przewoźnikowi (kurierowi lub innemu dostawcy trudniącym się transportem) na Kupującego przechodzą korzyści i trudności związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Sprzedawca nie odpowiada za ewentualne uszkodzenia towaru, które powstały w czasie transportu towarów oraz nie ponosi odpowiedzialności za przypadkowe zgubienie czy kradzież towaru.
  11. W momencie przyjęcia towaru Kupujący zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór własnoręcznie nakreślonym podpisem w formie pełnej, czytelnej.

§ 5 Ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe Klienta zarejestrowane w Sklepie są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz. UE.L Nr 119, str. 1) („Rozporządzenie” – RODO) w celach związanych z transakcjami dokonywanymi w ramach Sklepu oraz w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, a także na podstawie zgody Klienta – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i marketingowych.
  2. Dane osobowe obejmują dane, o których mowa w art. 4 pkt. 1 RODO, w szczególności – imię i nazwisko, nr PESEL, nr NIP ( w przypadku chęci otrzymania faktury imiennej lub firmowej), adres zamieszkania, adres siedziby firmy, numer telefonu, adres poczty elektronicznej (e-mail), niezbędnych do zrealizowania zamówienia. 3 . Klient może również wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną, w formie wiadomości SMS i MMS. W takim przypadku dane osobowe przetwarzane są przez Sprzedawcę na podstawie zgody – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i marketingowych oraz w celach związanych z obsługą wysyłki newslettera. 4. Podane dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), b) i f) Rozporządzenia w celach wskazanych w pkt. 1 powyżej. 5. Podanie danych osobowych przez Klienta w Sklepie jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonywania transakcji w ramach Sklepu. Brak podania danych osobowych uniemożliwia utworzenie konta w Sklepie oraz dokonywanie transakcji w ramach Sklepu. Nie dotyczy to przetwarzania danych dla celów handlowych i marketingowych, które dokonywane jest tylko w przypadku dobrowolnego wyrażenia zgody, niezależnie od transakcji w ramach Sklepu. 6. Klientowi przysługuje prawo żądania od Sprzedawcy dostępu do danych osobowych go dotyczących, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. 7. Klientowi przysługuje prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  3. Żądanie sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych lub cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych może zostać zgłoszone Sprzedawcy w formie pisemnej lub drogą elektroniczną ( w formie e-maila) bez konieczności legitymowania się podpisem elektronicznym kwalifikowanym.
  4. Okres, przez który dane są przechowywane, a także cel ich przechowywania został określony w Polityce Prywatności.

§ 6 Postanowienia końcowe

  1. Różnice pomiędzy wyglądem towaru prezentowanego na stronie sklepu internetowego Punkt-EV, a wyglądem towaru dostarczonego do Kupującego, wynikające ze zmiany formy graficznej opakowań nie stanowią podstawy do reklamacji zakupionego towaru.
  2. Wszystkie prezentowane na stronie sklepu internetowego Punkt-EV towary i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi.
  3. Złożenie zamówienia w sklepie internetowym Punkt-EV jest równoznaczne ze zgodą na przechowywanie i przetwarzanie przez firmę Punkt-EV danych osobowych zawartych w zamówieniu, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683) i wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych klienta, zgodnie z warunkami określonymi w Polityce Prywatności oraz § 5 Regulaminu.
  4. Punkt-EV informuje, że dane osobowe Kupującego, który dokonał płatności za nabywane towary, są przekazywane spółce PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, jako administratora danych (60-324 Poznań, ul. Marcelińska 90), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399. Przekazanie dotyczy danych osobowych niezbędnych do zrealizowania płatności przez PayU S.A.
  5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy KC ( kodeks cywilny) oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683).
  6. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1219) podmiot korzystający ze strony sklepu internetowego Punkt-EV zobowiązany jest do nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze bezprawnym.
  7. Sklep internetowy Punkt-EV nie ponosi odpowiedzialności za szkody i krzywdy wynikające z niewłaściwego działania serwera, na którym umieszczona jest platforma internetowa Sklepu; tyczy się to w szczególności skutków błędów w działaniu stron internetowych, brak dostępu do nich oraz innych awarii, uszkodzeń lub zakłócenia w funkcjonowaniu usług internetowych.
  8. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody i krzywdy spowodowane jego działaniem lub zaniechaniem wynikającym z otrzymanych przez niego od Kupującego nieprawidłowych danych.
  9. Ewentualne spory sądowe związane wynikające z umów sprzedaży będą rozstrzygane przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedającego. W przypadku sporu z Konsumentem, Konsument ma prawo wytoczenia powództwa przed Sąd właściwy dla jego miejsca zamieszkania.